Honung









Blåbärskaka som var sådär. Eller, alltså, den var ju god, men den är godare med äpple i. Det här är mandelmassa-blåbär. Tror det hade varit godare med hela mandlar eller kanske hasselnötter. Blåbären dödade liksom mandelsmaken.






Jag gjorde scones. Jag borde ju egentligen vara tröttast i världen på scones, men... jag tycker det är skitgott. Här är en variant med dinkelfullkornsmjöl och apelsin. Fet creme fraiche och sylt på . Tycker inte att clotted cream är så jävla spännande. Det smakar grädde, vilket ju är gott, men ah, nä, jag gillar det syrliga i creme fraische tillsammans med den söta, runda smaken av scones. Antar att färskost hade funkat, men det har lite fel konsistens tycker jag.






Hehe, glömde vända på bilden. Spenat-bondbön-tomat-sallad, senapsdressing (dijon, vitvinsvinäger, rapsolja, lite honung, salt och peppar) + rökt lax och hasselnötter. Honungen kanske var lite överflödig med laxen men jag kände den ändå inte så. Haha. Värdelöst. Prova med svensk senap nästa ggn kanske. Bondbönor är kärlek.

Puss.





Kommentarer
Postat av: Josefine

Fan vad gott det där sista såg ut. Jag borde laga mer nyttig mat. Svårt med en man i huset bara.

2009-08-09 @ 17:45:51
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: E



Vet inte om det är så jävla nyttigt, haha, men gott, så prova! han kanske blir överraskad! Jag upplever ofta spenat som mer "matigt" än typ isbergssallad. Dessutom går det så jävla snabbt. Jag åt ju scones efteråt så jag blev mätt, men man kan säkert lägga laxen på en macka med lite gräddfil så blir det mat för en man. Nästan.

2009-08-09 @ 19:08:30
Postat av: Josefine

Jag måste nog börja med att lära honom att äta rökt och gravad lax. Det saknar jag faktiskt, älskar att äta det.

2009-08-10 @ 06:47:05
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0