som en mindre elefant



Potatissallad med "salladsost" (=fetaost gjord på komjölk) och diverse färska kryddor, citron, lök, vitlök.


TO MAKE THIS YOURSELF, FOLLOW FURTHER INSTRUCTIONS:

 Koka potatis. Koka mycket, potatis är jättegott.
Stek lök under tiden - löken ska  vara tunt skivad och stekas på låg värme i valfri fettsort (smör är gott, olja är billigt) ungefär lika länge som potatisen kokar. Hacka ner några vitlöksklyftor också, salta och peppra rejält.

Gå ut i balkonglådan och hämta de örter du känner börjar ta över din 50 cm långa balkonglåda. Jag valde citronmeliss, några blad körvel (eller är det kyndel?) och massor av gammal slätbladig persilja som stod och dammade inomhus. Hacka fint. Smula sönder lite "salladsost". Rör ihop citronskal, citronjuice, oliv eller rapsolja eller skirat smör eller vad ni än känner för - ja, majonnäs och creme fraische och yoghurt går också bra - ev salt, peppar. Lägg ner örterna, skuren potatis, smulad ost. Smaka av. Ät upp.

 Jag avnjöt den med en rostbiff som jag inte bär ansvaret för. Nu är det kaffe!


Jag har sprungit... 23 km de senaste dagarna. Får typ utslag. Menmen. Fötterna är rätt fina! Och idag såg jag Mammut, Lukas Moodyssons "senaste" och den var asbra tycker jag. Välgjord som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0