Allt som börjar på H.


Var precis och såg nya Harry Potter-filmen med mina favoritföräldrar. Det här är något vi gjort sen well, första filmen. Och ja... Det är som det är. Det är ju riktigt bra hantverk kan man säga. Samtidigt kändes den lite platt. I och för sig har alla HP-filmer känts lite platta. Jag fick väl vad jag förväntade mig och betalade inte ett öre så jag klagar inte.

Innan filmen hade de ett reklaminslag om SFs "sommarbio" - de premiärer som sker under sommaren presenterades lite snabbt och följdes av de vanliga reklam-trailersarna. De två största svenska filmerna som kommer ut (förutom typ Scener ur ett kändisskap) verkar vara, om jag inte minns fel, Bröllopsfotografen och Sommaren med Göran.

Smaka lite på titlarna, googla om ni orka. Förstå ångesten som kröp i kroppen när man var tvungen att se dessa trailers på en fem gånger tre meter stor duk i ett ganska mörkt rum med massa okända människor runt omkring sig. Hejuda mig, säger jag bara.

Phew, lång mening. Ursäkta.

Annars: Halsont. Trött men glad. Jobbar imorgon, känns inte kul. Men det är pengar and I'm crazy about that stuff. Fint, fint.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0