Du är inte ditt jobb


Det var meningen att jag skulle träffa min älskling idag, ligga sked, googla "third reich" och dricka örtte. Det ser ut som att det uteblir. Kanske imorgon då. Gud, att man kan sakna en flicka så mycket. Ahh.

Idag har jag jobbat. Sju timmar. Skitjobbigt, men värt. Min inkomst ökade väsentligt idag. Jag har flera kronor mer att leva för nästa månad!1!!!! Alla var skittrötta på jobbet. L hade nyss flyttat till en lägenhet som tydligen var helt brutalt skitig och luktade kiss. Hon ansåg att det var på grund av den tidigare ägarens nationalitet som det var så skitigt. L själv kommer från Sri Lanka och är en manisk rengörarmaskin. Hon lär slita ut psyket på att städa den där lägenheten, men men.

Jag har en tendens att inte ens börja hämta mig från alkohol förrän typ ett dygn efter jag druckit, så jag var snortrött och gick väl typ runt och skelade. Dagens gäst: den unge mannen som kom in med en brud en kvart innan stängning, gjorde två väldigt förvirrade beställningar ("jag beställde bara en kanna te... men det kanske är för sent nu?" "ja... lite" "jaha... okej...") och såg ganska förolämpad ut, vilket var helt rätt, för fan vad jag var otrevlig. Händer väl, antar jag. Men alltså, nej, jag tycker inte man går in på ett ställe som det jag jobbar på en kvart innan stängning. Den sista kvarten är typ bara ifall folk vill köpa något att ta med. Håll er borta!

Måste äta nu. Kalkonbiffar är fan grejen, säger jag. Gör såhär: Ta ett ett halvt kalkonbröst. Hacka lök. Riv skalet från en stor citron. Stek lök (i smör) med kryddor - vitlök, svartpeppar, timjan, persilja, rosmarin eller vilken annan kul kombo som helst (om det är färska kryddor, stek inte, de blir fula). Mixa kalkonbröstet med valfritt mix-verktyg (jag använder min smoothiemixer, funkar utmärkt). Häll allt i en bunke + grädde + SALT. Blanda. Stek i smör och olja. Servera med potatis, stekta äpplen och vitt vin.

Förövrigt fungerar det här med vilken färs som helst, men kalkon är oväntat gott. Skippa äpplena om ni tar nåt annat djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0