Del 2


Alright, så museet på the bowery var avklarat, vi gick som sagt omkring lite mer, har väl varit inne i en del butiker men hittade inget vettigt (allt var snordyrt). Åkte hem.

På torsdagen shoppade vi i new jersey istället, där skatten tydligen är mycket lägre/nästan obefintlig = billigare. Gick på Barnes and Noble och köpte mattidningar (tycker överhuvudtaget att amerikanska och brittiska magasin är mycket bättre, då de riktar sig till MÄNNISKORistället för att direkt rikta sig till kvinnor, som i princip alla Svenska tidningar gör). Och så köpte jag två fantastiskt tjocka skapelser: The bread bible och The flavor bible och jag lovar, de har redan hjälpt mig. Sjukt.

Sen var vi på någon galleria, jag köpte någon liten present, det var kul att se etc. Det var "the fancy mall" och alltså, det märktes, hehe. Det var väldigt... fancy.

Fredagen kommer jag inte riktigt ihåg, hehe. Vet inte om vi kanske var och shoppade igen typ? Vet att jag har köpt ett par byxor och sådär, men jag tror det var på måndagen innan vi åkte hem. Shit, vad jobbigt. Eh. Vi tog det väl jävligt lugnt då. Åt väl god mat och gick i någon matvarubutik.

På lördagen hade min mammas kusinbarn (yes, I know...) dansuppvisning. De var så sjukt duktiga. Jag tror de är typ sju och tolv eller något sånt och de var galet duktiga verkligen. Det var många andra jätteduktiga också. Kommer speciellt komma ihåg en rödhårig tjej, typ tio-tolv år som hade sån sjuk utstrålning och scenkänsla att hon var som klippt och skuren för broadway. Det var kul och se i alla fall.

Söndagen åkte vi in till New York igen men jag måste ärligt talat säga att jag inte riktigt minns vad vi gjorde. Vi åt på en halvdålig restaurang med stort ekologiskt, vegetariskt och vegansk urval (jag körde på tofuscramble och vegkorvar och fullkorns-english muffins men det var sjukt smaklöst). Vi var en vända i central park. Vi var på times square (perverst mycket folk. helt värdelöst). Uhm. That's about it. Måndagen shoppade vi lite mer för jag orkade verkligen inte åka in till New York. Tisdagen åkte vi hem. Kom hem. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0