Mitt liv, såhär långt.


Allt är tråkigt och jävligt oinspirerande. Jag kan för tillfället inte träna och börjar bli tjock. Det är stora feta flugor i hela huset och de cirkulerar runt mitt huvud som om jag var någon slags förkroppsligad gravitationskraft. Jag lagar god men snabb mat och drömmer om allt pyssligt jag vill göra men som jag inte gör för att... ja, jag är väl för lat helt enkelt.

Var i Uppsala och det är måhända inte tråkigt men det är så sorgligt att åka därifrån. Finns fan inte en människa över 35 där och så går jag runt här och känner att det inte finns några i min egen ålder. Drygt.


Saker jag har att se fram emot i höst, trots allt:

Jag och R ska till Göteborg och Göteborgs Poesifestival och hänga med "unga poeter", vilket ju alltid är kul, säkert.
Jag hoppas att jag kan åka tillbaka till Uppsala redan nästa helg och gå på fest och klämma på Rs kurskamrater
Höstmat är fan bra grejer
Höstväder är inte heller helt ovälkommet om man har riktiga kläder på sig
Jag fyller år (vet inte om jag ser fram emot det, vet inte vad det ska va bra för, jag lär ju ändå inte få nån ponny eller en pojkvän eller en lerfigur i naturlig storlek som föreställer R... eller en dinosaurie... Så det känns onödigt, hela födelsedagsprincipen, men OK, det får va med)
Öh... All tid jag har... så att jag kan... läsa?
Alla pengar jag kommer att tjäna (och kunna spara)
Allt fint och meningsfullt jag kan göra med mitt liv om jag bara tar mig i kragen lite

Så vet ni hur det ligger till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0