Inte Sorbonne, precis.


På måndag ska jag på registrering för kulturvetarprogrammet. Vet inte vad jag get mig in på. Mest känner jag bara att jag inte vill jobba i kök längre, för det är ett skitjobb. Och jag är ingen kvällsmänniska, så även om jag skulle försöka jobba som kock skulle jag nog tröttna. Jag vill bara ha ett välbetalt, normalt jobb med ganska mycket eget bestämmande. Gärna hemifrån. Hehe. Vill kunna ha en hund. Älskar hundar.

Hur som helst. Det blir nog bra. Min mor är bäst, hon köade på akademibokhandeln/frescati i typ en timme i måndags för att köpa en massa kurslit till mig (jag betalar, men ändå, att hon tog den fysiska smällen! Älskar mamma). Det känns väl härligt, allting. Enda problemet är väl att det inte känns som att jag hänger med riktigt. Jag går från jobb till skola på två röda. Men ja... Jag är ju ledig på helgerna nu i alla fall. Och jag har en massa caaash!

Dock fortfarande ingen speciell inspiration till nånting. Vill helst bara leva jetsetliv och dricka champagne i solen, om jag fick drömma. Men skulle må skit av det också, i längden. Ikväll ska jag bara kolla på brideshead revisited och kanske träna lite. Mår bättre än vad jag gjorde i början av den här veckan i alla fall. Puss å kram.

Kommentarer
Postat av: June

Sv: Ja, hård tvål borde vara obligatoriskt. Det är sjukt hur stor skillnad det är på hård och flytande. Själv använder jag Indiskas olivtvål och är jättenöjd.

2011-08-23 @ 00:58:41
URL: http://junesabstracts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0