Classics

Nicolas Makelberge – A Clean City


Hittade den här gamla hiten på spotify. Lyssnade på den 2006 typ, för den kom med på en sån där skiva man fick med Sonic (tidningen). Året då jag: gick i högstadiet, sommarjobbade, rymde till Berlin och började gymnasiet och fick ett jättekrossat hjärta för första gången. Och tyckte att musik var spännande, viktigt och häftigt. OCH SKICKADE FILER ÖVER MSN!!! Det var nog det mest storartade. Visst kunde man ladda ner... Men framförallt var det innan youtubetiden, spotifytiden och allt annat. Skickade man en låt så HADE man den, så hade man så mycket mer än en länk. Helt fantastiskt.


Jag önskar att det kändes som att skillnaden var större än så. Att intensivt spotifyande och youtubeande och facebookande hade förändrat mig, oss, men det är ingen större skillnad. Det känns som att ju fler kanaler man kan kommunicera genom desto svårare blir det.


Jag ska visserligen åka bort i tre månader och kommer ha fullt upp med att tänka på det jag gör där, då, men jag har hundratals val, vägar, framför mig så fort jag kommer hem. Jobb? Högskola? kurser? Söka folkhögskola nu? Ska jag läsa mer komvux? Kommer jag kanske vilja något helt annat om tre månader?
Jag längtar hur som helst härifrån. Nu ska jag ta en liten promenad. Får se hur långt lungorna pallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0