Your heart of hearts.


Fin dag, fast seg till att börja med. Tog sovmorgon, skippade morgonpromenaden. Började jobba en och en halv timme tidigare än schemalagt. Fick en del gjort, men det saknas lite för att det verkligen ska klicka över helgen och så. Men jaja. Storstädade köket också. Det känns hemskt att säga det men, det är så himla mycket flugor. Jag går runt och viftar och slår med slängen hela tiden - och ja, vi har nät för alla dörrar osv. Men de letar sig ändå in och när de väl är inne så går de inte gärna igen. Städade allt, diskade till och med sopbehållarna och gav golvbrunnen en omgång. Men det kommer troligtvis inte göra någon skillnad. Det är helt hopplöst när det är såhär varmt. Hoppas bara inte att någon blir sjuk.

Har tränat riktigt duktigt de senaste två dagarna. Jag vet inte om jag får några synliga resultat, men det känns. Hade fruktansvärd träningsvärk i framsida lår idag. Och nu på kvällen kom träningsvärken i armarna. Härligt ändå. Härligt med tanke på att jag tränar med min egen kroppsvikt, en pilatesboll, ett hopprep, stolar och bord, två burkar oliver i en ryggsäck (4 kg) och en mjölkback (12 kg). Det GÅR att träna hemma. Men det kräver lite själ och lite påhittighet om man vill ha resultat.

I Indien tränade jag ett par gånger med några gamla vattenflaskor jag hade fyllt. Fast jag åt så himla dåligt, lite och mådde skit överlag att det inte spelade någon roll vad jag gjorde. Men sensmoralen lyder hur som helst: INGA URSÄKTER.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0