Älska helg.


Börjar misstänka att jag inte är gjord för att äta kött. Igår blev det gryta och sen blev det magknip. Hemsk kväll. Kanske funkar bättre om det är ekologiskt kött. Som jag har förstått det blir fettsyrasammansättningen annorlunda och således är köttet nyttigare, alltså fettsyrorna är lättare för kroppen att ta upp. Dessutom har de ekologiska korna kanske inte ätit lika mycket skit, är inte lika stressade osv. Jag brukar tänka att ju "nyttigare" (relativt begrepp) något är desto enklare för kroppen att bryta ner. Jämför torkad frukt och smågodis t.ex. Efter några aprikoser och dadlar mår man ju som en dröm, efter smågodis vill man spy.


TIPS. Ät de ekologiska ickesvavlade dadlarna. De smakar som allt gott på jorden - vanilj, mandelmassa, mandarin. De svavlade/konventionella smakar skit och är radioaktiva och självlysande och en symbol för ondska inom många religioner. Smågodis behöver vi inte ens prata om. Jag har fan inte ätit smågodis sen jag var 12. För att det är bajs. Det är fabriksbajs. Det är vad de gör när de gjort allt annat.


True story.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0