sweetest downfall.

Bakade äppelpaj igår och åt den givetvis till frukost idag. Haha! Men det är så roligt att det får vara så. Men nu får jag väl skärpa mig.

Äppelpajen blev inte så bra. Jag blev lurad av mediamonstret... Satt och kollade på något Jamie Oliver-program (hur många finns det??? Fyra? Fem? Samtidigt?) och han bakade paj och det såg så gott och roligt ut. Men receptet var ju värdelöst! Varför gjorde jag inte bara en vanlig 123mördeg? ÄGG i en mördeg??? MJÖLK!?! Det behövs då inte! Den blev riktigt kass i alla fall, lite svår att hantera (konstig och seg) och på gränsen till att börja utsöndra massa gluten för att det var så svårt att få ihop den. Krympte dessutom på ett mystiskt sätt i ugnen. Hård som sten när den var färdig.

Pajen blev helt ok trots degen. Inte det bästa jag gjort men, okej.
Jag gjorde en äppelpaj med en liten surprise i botten, bestående av en slags mandelkräm (mandelmassa och annat), smaksatt med vanilj, citronzest och min nya lilla älskling: Muskotblomma. Ååhåhhh vilken underbar jävla krydda. Den doftar parfym rakt igenom. Inte på det där lite unkna sättet som muskotnöt luktar "parfymerat", utan den doftar som en blandning av sommaräng, sex och citrusfrukter. Den är helt fantastisk, jag vill peta ner dom i allt men då tar de ju slut. Thank you, India.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0